برای ساخت یک پله گرد نیاز است تا یک شاسی مقاوم و مناسب برای پله دوبلکس گرد یا پله پیچ خود داشته باشید. در انتخاب شاسی پله مدل های گوناگونی را میتوانید انتخاب کنید، انتخاب و ساخت شاسی پله با توجه به متریال های متنوع همانند چوب، فلز و.. متفاوت خواهد بود. مقاوم ترین و مناسب ترین شاسی پله به لحاظ کیفیت و مقاومت نوع فلزی آن است. در گذشته از شاسی چوبی به دلیل شکل ظاهری بیشتر استفاده میشود ولی شاسی پله چوبی نیاز به نگه داری دارد و با گذشت زمان دچار فرسودگی میشود. اما شاسی پله گرد فلزی به هیچ وجه بعد از ساخت نیاز به تامین نگهداری خاصی ندارد و به مراتب مقاوم تر از سایر متریال ها برای ساخت شاسی پله گرد و دوبلکس است. شاسی پله به دو مدل و طیف متفاوت ساخته میشود.

شاسی پله

شاسی پله گرد

شاسی پله گرد

قیمت شاسی پله

 

شاسی پله گرد ویلایی که معمولا در ساختمان های دوبلکس ساخته میشوند و دارای ارتفاع کم هستند. این مدل شاسی پله پیچ را میتوان به صورت مهندسی ساز و یا به صورت تجربی اجرا نمود. با توجه به این امر که قطر شاسی پله معمولا یک دایره 3 متری است و ارتفاع شاسی پله با توجه به اختلاف کف تا سقف بین طبقات تعداد پله و ارتفاع مشخص میشود . میتوان با یک استاد کار ماهر و خبره شاسی پله و نرده پله گرد را اجرا نمایید. البته که پیشنهاد ما روش دوم یعنی اجرای شاسی پله با توجه به نقشه ساختمان و اتوکد است.

قیمت شاسی پله گرد

انواع پله

شاسی پله گرد فرفورژه

قیمت شاسی پله گرد

در روش دوم که الزاما در تمام ساختمان ها  از آن استفاده میشود، اجرا و نصب شاسی پله گرد با سیستم محاسباتی اتو کد و نقشه خوانی محاسبات پله گرد شامل محل نصب، وزنی که شاسی پله در مرکز و کناره نرده ساختمان باید تحمل کند است.

استاندارد های پله گرد

کلیه ابعاد و مطالبی که در این بخش آمده است ترکیبی از استاندارهای ساختمانی و تجربیات تولید کننده پله پیچ است و صرفا جهت آشنایی با حدود ابعاد و شکل پله گرد است.  استاندارد برای بخشی از قسمت های پله گرد مشخص شده است. این استاندارد ها با توجه به ارتفاع بین دو طبقه تغییر میکند ولی حداقل و حداکثری برای این ابعاد در نظر گرفته شده است.

ابعاد پله

ابعاد استاندارد راه پله به لحاظ ارتفاع از کف تا سقف یا پا گرد اول 2 تا 2/30 سانت است. طول کف پای یک انسان در حالت متوسط 30 سانتی متر است. با توجه به این برای بالا و پایین رفتن آسان کف پله 30 سانتی متر است. با توجه به دماغه 30 سانتی و حداکثر طول 2 متر برای پله صاف یا پله گرد طول پله جمعا 2/30 سانت خواهد بود.

ارتفاع پله گرد

ارتفاع استاندارد هر پله در پله گرد 18 تا 20 سانت و کف پله 30 تا 33 سانت میتواند لحاظ گردد. تعداد پله هایی که در هر قسمت پله گرد قرار میگیرد حداکثر تا 15 پله است. چنانچه تعداد پله ترجیحا از 12 افزایش یافت بهتر است از پل پاگرد یا پیچ با زاویه مناسب استفاده شود. این اعداد و ارقام به لحاظ استفاده از متریال مختلف همانند فلز یا چوب در کف پله و … مشخص شده و بنا بر سلیقه کارفرما اجرا میشود. چنانچه تغییر زیادی در این ارقام در ساخت شاسی پله گرد لحاظ شود بالا و پایین رفتن از پله گرد سخت خواهد شد. اگر تعداد پله هایی که پشت سر هم قرار میگیرند در حدود 8 الی 12 پله باشد کف پله نمی‌تواند بیشتر از 32 سانت باشد . اگر کف پله کمی پهن تر باشد در هنگام بالا رفتن ناخودآگاه در پله 7 یا 8 تعادل انسان به هم خورده و پنجه روی لبه پله قرار گرفته و موجب سقوط انسان میشود. فقط در پله هایی که در جلو درب ورودی ویلا قرار دارد و تعداد پله ها 4 پله است میتوان کف پله را پهن تر کرد.

مشخص نمودن عرض پله به محل نصب پله بستگی دارد .پله گرد که در سینما که قرار است در چند دقیقه 100 نفر را تخلیه نماید، با پله های یک ویلا نمی‌تواند هم عرض باشد. در قانون نظام مهندسی برای هر 120 نفر تردد در 10 دقیقه 1 متر عرض در نظر گرفته میشود. در پله های گرد عرض بیشتر با توجه به محل ساختمان میتواند زیبایی ساختمان ویلا را افزایش دهد.

مشخص نمودن مکان دقیق به لحاظ کاربرد و زیبا شدن شاسی بعد از نصب نرده پله گرد

محاسبه زاویه چرخش با توجه به شروع و پایان شاسی پله، استفاده از اتوکد برای محاسبه زوایا حتما توصیه میشود.

محاسبه تعداد پله با در نظر گرفتن قطر آن ها به صورت دقیق و لحاظ نمودن مکان نصب نرده پله گرد

قطر پله گرد مکانی است که پله در آن قرار میگیرد.

قطر بیرونی پله گرد مشخص میکند که میزان ارتفاع پله ( پا خور) در مسیر حرکت چه قدر است. اگر بتوانید پاخور را تا حد امکان استاندارد افزایش دهید تردد برای شما راحت خواهد شد. . فاصله بین دو گام در پله گرد را پاخور میگویند. عرض پاگرد در پله گرد دو برابر عرض پله است ولی طول آن تغییری ندارد.

انواع پله گرد

پله گرد با دو گردش و یک تغییر در زاویه

پله گرد با سه زاویه گردش و یک پاگرد

 

 

 

 

۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    قیمت شاسی پله گرد فلزی با نرده پبچله آلومینیومی که در سایت تان وجود دارد ، با عکس شماره ۳ که نرده پر کار فرفورژه است را به صورت متر طول اعلام محاسبه میکنید یا وزنی است ، لیست قیمت در سایت نبود ،
    دوم این که بنده عین کار را نیاز دارم ، مشابه و غیره مورد پسند نیست ، نمونه شاسی پله اجرا شده با نمونه شاهد این مدل را برای بنده در زمان ارسال کارشناس که در قرار داد به آن استاچناد نماییم .
    حسن موحد

    پاسخ
  • حمید مفخم
    ۱۴۰۳-۰۶-۲۴ ۰۶:۱۰

    سلام
    ساخت شاسی پله در زمانی که ما هنوز سقف را کار نکرده ایم امکان دارد ، حقیقتا همسایه ما در نصب شاسی پله گرد دچار مشکل شدند ، سنگ کف سالن و دیوار ها به شدت دچار خسارت شدند به خصوص در زمان حمل شاسی پله و نرده پله گرد پچ دار، ترجیح ما بر این است که هر میزان کار را که میشود قبل از سفت کاری ویلا انجام دهیم و الباقی را در تا قبل سنگ کاری تمام کرده باشید.
    بفرمایید که کار را چگونه میتوان بدین منوال انجام داد . چنانچه شرایط را دارید ارسال پیش فاکتور طرح شاسی پله و مدل نرده پله گرد که ارسال کردم اقدام نمایید ، زمان نصب ،رنگ و اتمام کار را هم در فاکتور قید نمایید.

    پاسخ
    • سلام
      جناب مفخم شاسی پله گرد را در زمانی که ارتفاع سقف مشخص نیست ست و دشوار است. میتوان با استفاده از نقشه ساختمان کف و سقف طبقات را مشخص کرد و با توجه به این موارد محل اجرای شاسی پله گرد را هم مشخص کرد. بنده هیچ اطلاعی از سازنده و مدل پله شاسی گرد همسایه گرامی شما ندارم ولی ما تقریبا بیش از ۹۰% محصولا نرده پله را در کارخانه تولید میکنیم و الباقی را که تاثیر بسیار زیادی در نما دارند را در ساختمان بدون هیچ گونه تخریبی تولید میکنیم. از این بابت هم هیچ گونه نگرانی نداشته باشید. مجموعه حفاظ برتر بیش ار ۱۵ سال است که در زمینه ساخت شاسی پله گرد فعالیت میگند و هیچ گونه مشکلی بابت خراب کاری و … نداشته ایم . در مورد طرح نرده پله و شاسی پله گرد که شما انتخاب کرده اید با توجه به این که شما اندازه مورد نیازتان را ذکر نکرده اید، ما اجالاتا بر حسب یک متر طوب پیش فاکتور را ارسال میکنیم و زمان و … را بعد از اندازه گیری و مشاوره رایگان برایتان ارسال میکنیم .
      اجازه بدهید اندازه گیری و … را کارشناسان ما با توجه به نقشه ساختمان انجام دهند تا بدین ترتیب هیچ گونه مشکلی برای شما انجام نشود. اندازه گیری رایگان است و بعد از اندازه گیری هر گونه مشکلی پیش بیاید به عهده شرکت ما میباشد. هدف ما جلب رضایت شما ات.

      پاسخ
  • سلام
    مهندس شاسی پله گرد برای مغازه نیاز داریم ، با امنیت بسیار بالا به همراه همراه شکل زیبا با رنگ تیره ، ما بالا بر داریم که برای تردد و بالا و پایین رفتن از آن استفاده میکنیم ،مشکلاتی مانند ایستادن بی مورد بین طبقات خراب شدن بیش از حد باعث شده ما از این بالا بر فقط برای وسایل و ابزار استفاده کنیم و برای خودمان از پله ، مک جا بودن و شکل خوب برایمان از قیمت نرده بیشتر اهمیت دارد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.


− 8 = یک

فهرست

تماس

مشاوره رایگان!!