چرا باید از حفاظ استفاده کنیم؟

با توجه به افزایش چشمگیر رشد جمعیت و رشد نرخ بیکاری و بدنبال آن طبعا افزایش جرم وجنایت در جوامع امروزی نیاز انسان  به امنیت بیشتر از هر زمان احساس میشود . (هشدار در مورد خرید حفاظ شاخ گوزنی و نصب آن را جدی بگیریم )در این میان هنوز هم هستند افراد زیادی که از حفاظ استفاده  نکرده و یا بعضا از حفاظ های غیر این و روش های سنتی برای این موضوع استفاده می کنند. این افراد به اهمیت استفاده از یک حفاظ مناسب به خوبی پی نبرده اند . ممکن است تصورات اشتباه زیادی داشته باشند که مانع از اینکار شده است. در این مقاله، قصد داریم تا اهمیت استفاده از حفاظ را بیان کنیم تا به خوبی بدانید چرا استفاده از یک حفاظ اهمیت بسیار زیادی دارد . چگونه و با چه طرز فکری باید نصبت به خرید و نصب نرده حفاظ فلزی ساختمان اقدام باید کرد .یک محافظ فلزی دیوار چه خصوصیاتی دارد . اگر یک نرده فلزی به روی دیوار نصب کنیم نمای ساختمان به هم نخواهد خورد و…… سوالاتی از این دست در ذهن یک خریدار وجود دارد که شاید استفاده از یک حفاظ را سخت خواهد کرد .ما سعی خواهیم کرد که مزایا ومعایب نرده محافظ دیوار را برایتان تشریح کنیم .

کاهش امکان دزدی با استفاده از حفاظ شاخ گوزنی

انتخاب یک حفاظ مناسب  به شما این امکان را می دهد که منزل و محل سکونت تان را ایمن کنید. بسیاری از افراد هنوز از روش های بسیار ساده و قدیمی برای اینکار استفاده می کنند. مثلا برخی از این افراد معتقدند با استفاده از شیشه خورده بر روی دیوار، می توانند امنیت را تامین کنند. این تصویر بسیار اشتباه است. سارقان در این مواقع با روش های بسیار ساده وارد ساختمان شما می شوند. مثلا یک پتو و یا تکه ای برزنت را بر روی دیوار می اندازند، سپس از روی آن به راحتی وارد ساختمان می شوند. لذا می توان اینطور بیان کرد که شیشه خرده، عملا هیچ تاثیری برای سارقان ندارد.

برخی افراد هم از حفاظ های قدیمی و ساده استفاده می کنند و تصورشان این است که تفاوتی میان این حفاظ ها وجود ندارد. اما این تصور بسیار اشتباه است. ابتدا شاید بهتر باشد در مورد خود حفاظ های جدید بیشتر بدانیم تا این موضوع بهتر باز شود. این تصور که هزینه کردن برای امنیت ساختمان زیاد اهمیت ندارد تصوری کاملا غلط است چرا که سارقین اکثرا ابتدا باید بتوانند از دیوار عبور کرده و وارد محوطه ساختمان شوند و هیچ چیز مانند مانع فیزیکی مانند یک فلزی تیز  و بران نمیتواند سرعت عبور از یک دیوار را کند نماید .تفکرات جدید سبب شده که انسان از حداکثر امکانات برای ساخت یک مانع فیزیکی محکم و استوار در برابر مهاجمان استفاده نماید تا جایی که در طراحی های جدید نرده حفاظ  از تیز نمودن مقاطع فلزی مانند میلگرد به طول |پنج سانیمتر که حکم یک نیزه کشنده را دارد استفاده نماید . این در شرایطی است که قطعا یک انسان در برخورد با این میله های فولادی که میلگرد نامیده میشوند صدمات جبران ناپذیری را متحمل شود تمام این تفکرات که منجر به ساخت حفاظ شاخ گوزنی شد به دلیل مشکلاتی است که سارقین در حین سرقت انجام میدهند .این که ما به تصور این که در باغ یا یک محل که متعلق به مااست چیزی برای سرقت نداریم هم اشتباه است چون در عمل محلی امن را برای افراد ولگرد و معتاد که اتفاقا سارقین پر خطر نامیده میشوند را ایجاد میکنیم .

حفاظ لیلیوم روی دیوار , حفاظ روی دیوار لیلیوم , حفاظ لیلیوم , حفاظ مدل لیلیوم

 چرا باید از حفاظ استفاده کنیم ؟حفاظ های جدید و ایمن

حفاظ های جدید خصوصیاتی دارند که ساختمان شما را بسیار ایمن می کنند. یکی از مهمترین این خصوصیات افزایش همزمان ارتفاع دیوارو ایجاد عرض در راس دیوار است. هر چه ارتفاع یک دیوار، بیشتر باشد، عبور از روی آن دشوار تر است وزمانی که یک حفاظ بر روی دیوار قرار می گیرد، این ارتفاع افزایش پیدا کرده و ارتفاع و عرض حفاظ به ارتفاع دیوار افزوده می شود. این موضوع باعث سخت تر شدن کار سارقان می شود. مثلا اگر دیوار شما سه متر با عرض 40 سانت باشد، با نصب حفاظ این ارتفاع می تواند به سه متر و نیم وعرض ان تا 70 سانت هم  یا حتی بیشتر هم افزایش یابد.

تولید کنندگان حفاظ شاخ گوزنی در ساخت انواع نرده محافظ روی دیوار تمام تلاش خود را میکنند تا از نظر امنیت وزیبایی یک محصول درجه یک و قابل اعتماد را تولید کنند. یک حفاظ باید به خوبی ساخته شده باشد تا کسی نتواند از ان به راحتی عبور کرده و یا بتواند محصول را تخریب نماید .همچنین باید مقاومت زیادی در برابر زنگ زدگی داشته باشد. این موارد در حفاظ های جدید به خوبی رعایت می شوند. استفاده از سیستم های جدید در ساخت باعث شده تا مقاوت حفاظ افزایش چشمگیری پیدا کند.

اما باز حفاظ های جدید خصوصیات بیشتری دارند. از جمله این موارد می توان به چند لایه بودن آنها اشاره کرد. بر خلاف حفاظ های قدیمی که در یک یا دو لایه ساده انجام می شدند، این حفاظ ها بسیار متراکم تر بوده و دارایی لایه های زیادی هستند. این موضوع علاوه بر امنیت از جهت ورود دزدان به داخل برای جلوگیری از ورود حیوانات هم اهمیت زیادی دارد. در حفاظ های متراکم، حیواناتی نظیر گربه امکان ورودشان از بین می رود.

حفاظ مدل نیزار , حفاظ نیزار , حفاظ روی دیوار ,

 چرا باید  از حفاظ استفاده کنیم ؟معایت حفاظ های قدیمی

حفاظ های قدیمی، بسیاری از این خصوصیات را که در بالا گفته  شد را ندارند. حتی گاهی برای ساخت آنها از فلزاتی استفاده می شود که اصلا مناسب یک حفاظ نیستند. از جمله دیگر معایب درهای قدیمی می توان به عدم جلوگیری از ورود حیوانات اشاره کرد. فاصله میان میله های حفاظ ها زیاد می باشند و حیوانات به سادگی وارد ساختمان شما می شوند.

حفاظ های قدیمی معمولا به سادگی زنگ می زنند و اصطحکامشان را از دست می دهند. حتی برخی از آنها کار سارقان را ساده تر هم می کنند. باعث می شوند تا دزدان به راحتی با گرفتن میله های آنها بتوانند به روی دیوار بیایند.چرا باید از جفاظ استفاده کنیم؟

تعداد لایه های پوششی آنها بسیار کم است مشکل چندانی برای ورود به وجود نمی آورند. می توان اینطور گفت که شاید این حفاظ ها در گذشته می توانستند جلو سارقان را بگیرند، اما اکنون این افراد به خوبی روش های عبور از آنها را یاد گرفته اند و دیگر نباید به این حفاظ ها اعتماد کرد.

حفاظ روی دیوار مدل نخل مرداب , حفاظ روی دیوار نخل مرداب , حفاظ روی دیوار مردابچرا از حفاظ های جدید استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا برخی از مزایای استفاده از حفاظ های جدید بیان شد، می توانید به خوبی از ایمن بودن آنها اطمینان داشته باشید. روش های دیگر و قدیمی هم اکنون پاسخگوی نیازها نیستند. نمی توان امنیت را به سادگی کنار گذاشت. شاید در ابتدا شما هزینه ای بابت خرید و نصب حفاظ پرداخت می کنید، اما این موضوع به شما اطمینان خاطر می دهد که سایر اموال ودارایی های شما در امن هستند .به این هم میتوانید ارامش روحی و روانی ناشی از وجود یک حفاظ  شاخ گوزنی تیز وقابل اطمینان رااضافه نمایید . تصور کنید یک روز وارد منزل خود بشوید و مشاهده کنید تمام وسایل شما را برده اند. حتی بد تر از آن، فکر کنید زمانی فرزندان خود را در خانه تنها گذاشته باشید و فردی وارد ساختمان شود. این اتفاق بسیار ترسناک و در عین حال بسیار محتمل است. اما به جای اینکه چنین ریسکی بکنید، می توانید با هزینه ای بسیار معقول جلوی این اتفاقات را بگیرید. به راحتی از منزل، ویلا و ساختمان خود خارج شوید و بدانید هیچ فرد دیگری نمی تواند وارد آن شود.از مهمترین مباحث ما برای نصب نرده حفاظ شاخ گوزنی و .. ایجاد محیطی امن برای شما وخانوده تان از نظر امنیت محیط پیرامون شما است چرا که شما در منزل , محل کار ,باغ  یا ویلای خود ممکن است شاید کاملا بی دفاع باشید بنابراین وبا توجه به توصیه ها و منطق پیشگیری مقدم بر تمام اصول است .

بهتر است روش های قدیمی را به سرعت کنار بگذارید این که سارقان به مرور زمان از روش های پیچیده تری برای سرقت استفاده میکنند واقعا جای تاسف است که  برخی از افراد هنوز هم به این روش های قدیمی به سبب امنیت جان و مال و ناموس خود اعتماد می کنند. اما همانطور که برخی از شیوه های سارقان در بالا مطرح شد، این روش ها نمی توانند نتیجه بخش باشند. ممکن است خرید خود را عقب بیاندازید، اما تا آن زمان باید بدانید هر روز این خطرات برای شما وجود دارد که هنگام استراحت یا خواب در منزل و محل اقامت شما افرادی به عنوان سارق ودزد کمین کرده و یا در حال سرقت هستند و این فقط و فقط در یک سهل انگاری در زمان و انتخاب یک نرده حفاظ فلزی برای یک مکان چهار دیواری است که بیشترین بار امنیت را در این اماکن دیوار دارد .

بهتر است پیش از آنکه در ساختمان جدیدی مستقر شوید این کار را انجام دهید. شما هیچ وقت خانه خود را بدون درب رها نمی کنید. چرا که می دانید احتمال خطرات بسیار زیادی وجود دارد. تمامی این اتفاقات از روی دیوار هم به سادگی می تواند اتفاق بیافتد. هیچ گاه سرمایه خودتان را مکان عمومی و بدون مراقبت رها نمی کنید. دیوار ها هم باید به همان اندازه مقاوم شوند. اگر اینکار را در ابتدا نکنید، مجبور خواهید شد روزی آنرا انجام دهید، اما ضرر مالی و یا حتی جانی که جبران ناپذیر متارا در برابر ورود سارقان، با یک حفاظ مقاوم ایمن سازید.

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    من از حفاظ روی دیوار مدل نخل مرداب رو خوشم اومده – برای ۵۰ متر محاسبه کنید با ارتفاع ۹۰ سانت با حمل و نصب حفاظ چقدر میشه – مدل های شاخ گوزنی رو هم میخواستم ببینم ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.


هفت − = 1

فهرست

تماس

مشاوره رایگان!!